Waren stoffige outdoor merken de reden dat jij nooit ging kamperen? Daar is nu met merken zoals Parajumpers en cp company geen excuus meer voor! De outdoor esthetiek van voor het jaar 2010 roept vooral herinneringen op van onflatteuze afritsbroeken, lompe wandelschoenen en grote rugtassen in kekke neon kleuren. Als je gewend was aan een stedelijke omgeving met veel coole urban streetwear in het straatbeeld dan werd je daar vast niet bepaald enthousiast van. Het imago van dergelijke kleding heeft echter een heuse opfrissing gekregen en er is nu een grote selectie aan techwear merken dat zowel praktische als modebewuste kledingstukken ontwerpt.
Tegen weer en wind
Wanneer je de natuur ingaat, zij het in de bergen, in het bos of juist op een open vlakte, is het belangrijk dat je goed voorbereid bent op verschillende temperaturen en diverse typen landschappen. Het meest ideaal is om kledingstukken te dragen die bestaan uit stoffen die lichtgewicht, ademend en vochtafvoerend zijn, maar tegelijkertijd ook bestand zijn tegen regen, kou en wind. Bovendien heeft goede techwear details zoals functionele zakken, opvallende reflecterende elementen en een complexe constructie met meerdere lagen. Het woord tech staat natuurlijk voor technologisch. Technologische ontwikkelingen worden geïntegreerd in modebewuste kleding items die vaak geïnspireerd zijn door de Hip Hop esthetiek.
De nieuw techwear
Para jumpers en CP Company zijn maar een paar voorbeelden van merken die zeer modebewuste techwear items creëren. De vraag naar dergelijke kleding is flink toegenomen en tegenwoordig zijn er hartstikke veel techwear merken die kledingstukken maken met een gedurfd design dat helemaal past binnen de huidige streetwear trends. Zo wordt de kampeerreis met vrienden tegenwoordig juist super fashionable en iets wat je zonder schaamte op je socials kunt delen. Bovendien is de kleding zo multi inzetbaar, dat je de kleding ook dagelijks kunt gebruiken. Zo hoef je niet speciaal te investeren in items die je alleen tijdens zo een kampeertrip draagt.